Description
Opony zimowe Nexen Winguard Sport w rozmiarze 225/55 R17 101V XL
Opony na sezon zimowy Nexen Winguard Sport 225/55 R17 101 V są projektowane z myślą o modelach samochodów takich, jak Audi A6 (C6), BMW Seria 3 (F30 FL), Opel Insignia (B), Mazda 6 (III FL), BMW Seria 5 (G30) czy BMW X1 (F48). Jak należy interpretować oznaczenie rozmiaru opony umieszczone na jej ścianie bocznej? Pierwsza z liczb (tutaj 225) to szerokość mierzona w milimetrach. Druga to wysokość profilu określana jako procent z szerokości (w tym przypadku jest to 55), a więc 123,75. Litera „R” oznacza, że opony Nexen Winguard Sport 225/55 R17 posiadają konstrukcję radialną. Ostatnia z liczb w rozmiarze to średnica opony w calach – tutaj 17 cali. Indeks prędkości prezentowanego modelu wynosi V, co oznacza, że dopuszczalna prędkość maksymalna na tych oponach wynosi 240 km/h. Indeks nośności to z kolei 101 (dopuszczalne obciążenie to 825 kg). Jak wygląda etykieta opon Nexen Winguard Sport 225/55 R17 101 V? Hamowanie na mokrej nawierzchni to klasa C, opory toczenia C, a hałas zewnętrzny to 73 dB.
Opony do auta osobowego
Winguard Sport w rozmiarze 225/55 R17 sklasyfikowany został przez producenta jako ogumienie osobowe. Opony osobowe to rodzaj ogumienia, który jest projektowany myślą o samochodach różnych klas: małolitrażowych aut miejskich, przez rodzinne sedany czy kombi po auta sportowe i luksusowe limuzyny. Opony osobowe najczęściej posiadają bieżnik kierunkowy lub asymetryczny. Bieżnik symetryczny obecnie nie jest już stosowany, można go spotkać w oponach dostawczych bądź ciężarowych. Opony osobowe dostępne są w ramach klas: ekonomicznej (najtańsze), medium (dobry stosunek ceny do jakości) i premium (najwyższe osiągi).
Klasa – średnia. Sprawdzone technologie oraz kompromis między osiągami i ceną
Opony firmy Nexen pozycjonowane są przez branżę motoryzacyjną jako produkty klasy medium. Opony klasy średniej, jak sama nazwa wskazuje, pod względem osiągów i cen stoją pomiędzy modelami premium a budżetowymi. Do najbardziej popularnych marek w tym segmencie należą: Nexen, BFGoodrich, Falken, Firestone czy Uniroyal. Opony klasy średniej są wybierane przez kierowców, którzy preferują umiarkowany styl jazdy i nie pokonują bardzo dużej liczby kilometrów w ciągu roku, a ich samochody mają przeciętną moc (należą np. do segmentu kompaktowego). Produkty z tej półki cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem ze względu na ich doskonały stosunek ceny do jakości.
Etykieta unijna opon Winguard Sport 225/55 R17 czyli ocena spalania, hałasu i hamowania
Spalanie paliwa – ocena C Opory toczenia wpływają na ekonomikę jazdy. Na etykietach stosuje się siedem klas oszczędności oznaczonych kolejnymi literami alfabety. Ocena „A” przypisana jest ogumieniu najbardziej oszczędnemu, a nota „G” zarezerwowana jest dla modeli o największych oporach toczenia. Im lepsza klasa, tym większy wpływ na ograniczenie spalania i emisję spalin przez auta. Taką samą ocenę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „spalanie paliwa” uzyskało jeszcze 128 innych produktów spełniających kryteria – opony zimowe (sezon), 17 cali (średnica) oraz średnia (klasa). Hamowanie na mokrym – ocena C Fragment etykiety unijnej zawierający informacje o przyczepności na mokrej nawierzchni prezentuje wyniki pomiaru drogi hamowania i siły tarcia opon we wspomnianych warunkach w porównaniu do modelu referencyjnego. Etykieta unijna za przyczepność na mokrym przewiduje przyznanie klas od A (najwyższa) do G (najniższa) – warto jednak pamiętać, że klasa D dla rozgraniczenia lepszych i gorszych produktów pozostaje pusta, a opony z klasą G nie są dopuszczane do sprzedaży, więc w praktyce takich się nie spotyka. Identyczną notę – „C” na etykiecie unijnej w kategorii „przyczepność na mokrej nawierzchni” uzyskało jeszcze 9 innych produktów spełniających wytyczne – opony Winguard Sport (model) oraz 17 cali (średnica). Hałas na zewnątrz – 73 dB Hałas zewnętrzny to inaczej natężenie dźwięku, który wytwarzany jest przez pracująca oponę. Pod tym względem ogumienie dzieli się na trzy kategorie oznaczane od najcichszych do najgłośniejszych graficznymi symbolami jednej, dwóch lub trzech fal. Dodatkowo umieszcza się w tym miejscu również liczbę oznaczającą średnie natężenie hałasu w decybelach. Wynik „73 dB” na etykiecie unijnej w kategorii „hałas zewnętrzny” uzyskało jeszcze 10 innych produktów spełniających kryteria – opony 225/55 R17 (rozmiar) oraz zimowe (sezon).
Firma Nexen
Opony klasy średniej to doskonałe rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą cieszyć się komfortowym prowadzeniem i dobrymi osiągami w każdej sytuacji, a jednocześnie nie przepłacać. Wszystko to zapewnia ogumienie południowokoreańskiego producenta opon Nexen. Ta uznana na całym świecie firma z historią sięgającą 1942 roku dostarcza na rynek opony do samochodów osobowych, SUV-ów i aut dostawczych. Obecnie modele Nexen trafiają do kierowców w 120 krajach na całym świecie, a firma zatrudnia tysiące pracowników.
Jak sprawdza się asymetryczna rzeźba bieżnika w oponie Nexen Winguard Sport 225/55 R17 101V? Poznaj jej wady i zalety
Model Winguard Sport (Nexen) wyposażony został w asymetryczną rzeźbę bieżnika. W oponach asymetrycznych układ nacięć i rowków jest tak ukształtowany, że tworzy dwie osobne strefy. Jedna z nich, zewnętrzna, dba o bezpieczeństwo jazdy na suchej nawierzchni oraz stabilność w czasie pokonywania zakrętów, natomiast wewnętrzna część bieżnika gwarantuje sprawne odprowadzanie wody. Każdy z wymienionych segmentów może być ponadto zbudowany z innej mieszanki gumowej – taka zróżnicowana konstrukcja odpowiadająca za rozmaite właściwości to gwarancja doskonałych osiągów niezależnie od panującej pogody i warunków na drodze.
Oznaczenia 101V, XL oraz 3PMSF, M+S
Napisy „101” oraz „V” umieszczone na boku opony, najczęściej za jej rozmiarem to kolejno indeks nośności (do 825 kg) oraz prędkości (do 240 km/h). Pamiętajcie, że nie wolno ich lekceważyć podczas wyboru opon zimowych. XL to skrót od extra load oznaczający ogumienie o wzmacnianej konstrukcji. Przy tym produkcie znaleść można także oznaczenie 3PMSF – płatek śniegu na potrójnym szczycie oznaczający dopuszczenie opony do poruszania w warunkach zimowych oraz M+S – ang. Mud and Snow (błoto i śnieg) określa opony lepiej radzące sobie w warunkach błota i śniegu, niżeli model standardowy (bez tego symbolu).
Opony zimowe
Nexen Winguard Sport 225/55 R17 należy do grupy opon zimowych. Opony zimowe są przystosowane do jazdy w trudnych warunkach drogowych spotykanych w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnia dobowa temperatura spada poniżej 7 st. C. Bieżnik opon zimowych ma najczęściej rzeźbę kierunkową, w przypadku mocniejszych aut spotyka się też modele asymetryczne. Opony zimowe pokryte są siecią lameli, które wspomagają prowadzenie na śniegu i lodzie, a system rowków odprowadza błoto pośniegowe i wodę. Mieszanka gumowa opon zimowych zachowuje przyczepność w niskich temperaturach.
Gwarancja na opony Winguard Sport
Na opony Nexen producent udziela gwarancji trwającej 5 lat od daty zakupu, jednak nie dłuższej niż 6 lat od daty produkcji. Opony są produktem, który trudno reklamować ze względu na ich naturalne zużycie, dlatego powinno się zgłaszać reklamację niezwłocznie po zauważeniu usterki. W przypadku widocznej deformacji lub niemożności wyważenie opony, odzyskanie pieniędzy lub wymiana towaru na nowy nie powinny stanowić problemu. Gwarancja nie obejmuje jednak uszkodzeń mechanicznych, usterek wynikających z nieprawidłowej techniki jazdy czy przechowywania opon w niewłaściwych warunkach.
Opinie kierowców rozmiaru 225/55 R17 o oponach Nexen Winguard Sport
Opinie o oponach zamieszczane przez kierowców w mediach społecznościowych i na forach motoryzacyjnych to najlepszy sposób na poznanie wiarygodnych ocen użytkowników. Jak kierowcy recenzują opony zimowe Nexen? „Bardzo dobre zarówno do jazdy po mieście, jak i na dłuższe trasy”, „sprawdzają się na suchej nawierzchni i na śniegu”, „bezpieczeństwo i komfort prowadzenia za rozsądną cenę”, „wyjątkowo ciche jak na zimówki”, „nie widzę różnicy między nimi a oponami wyższej klasy, dlatego nie będę już przepłacać”.
Nexen
, , , ,
yyyyy